Almanlar bu iki harcamayı bırakmış: Tasarrufun yeni rotası belli oldu

Almanlar, Ekonomik Baskılarla Mücadele Ediyor: Tasarruf ve Harcama Alışkanlıkları Değişiyor

Ekonomik zorluklar dünyanın pek çok yerinde tüketici alışkanlıklarını etkilerken, Almanya’da da benzer bir trend gözleniyor. Yükselen fiyatlara rağmen seyahat alışkanlıklarını sürdürmekte kararlı olan Alman tüketiciler, bütçelerini korumak için çeşitli stratejilere başvuruyor.

GEÇİM SIKINTISI ARTIYOR

Artı49’un haberine göre yapılan araştırmaya katılan her iki kişiden biri, gelirlerinin artık yeterli gelmediğini belirtti. Ankete katılanların %42’si, geçtiğimiz yıl birikimlerini tüketmek zorunda kaldığını dile getirdi. Enflasyon ve genel yaşam maliyetlerindeki artış, tüketici davranışlarında belirgin değişikliklere neden oluyor.

EN BÜYÜK KISINTILAR KIYAFET VE RESTORAN HARCAMALARINDA

Almanya’da tüketiciler, bütçelerini dengelemek için özellikle giyim ve dışarıda yeme-içme gibi alanlarda kesintiye gidiyor. Katılımcıların yaklaşık yarısı, bu kategorilerde harcamalarını azalttıklarını belirtti. Ayrıca elektronik ürünler, hobiler, kültür-sanat etkinlikleri ve eğlence harcamalarında da gözle görülür bir azalma söz konusu.

Sosyal aktivitelere katılımda önemli bir düşüş yaşanırken her iki kişiden biri, sinema, konser ve tiyatro gibi etkinliklerden vazgeçtiğini ifade etti. Seyahat ve tatil harcamaları ise en yüksek harcama yapılan kalem olarak öne çıkıyor.

HARCAMALAR YAŞ GRUPLARINA GÖRE DEĞİŞİYOR

Yapılan araştırma, farklı yaş gruplarının harcama tercihlerinin değiştiğini ortaya koydu. Örneğin 60 yaş ve üstü tüketiciler genellikle giyim harcamalarında kısıntıya giderken, 18-30 yaş arasındaki gençler dışarıda yemek ve eğlence harcamalarını kısmayı tercih ediyor.

Tasarruf stratejileri arasında alışveriş davranışları da yer alıyor. Katılımcıların %64’ü alışveriş yapmadan önce farklı satıcıları karşılaştırdığını belirtirken, %56’sı indirim kampanyalarını yakından takip ettiğini söyledi. Kupon kullanımı da giderek yaygınlaşıyor; her iki kişiden biri, promosyonlar ve dijital kuponlar aracılığıyla alışveriş maliyetlerini düşürmeye çalışıyor.

Related Posts

Ekrem İmamoğlu’ndan RTÜK’e sert tepki: ‘Demokrasinin can damarını hedef almıştır’

Tutuklu İBB Başkanı ve CHP cumhurbaşkanı adayı Ekrem İmamoğlu, RTÜK’ün Halk TV ve Sözcü TV’ye yönelik yayın durdurma kararına sert tepki gösterdi.

Dışişleri Bakanlığı’ndan ‘Altunköprü’ açıklaması: Hayal kırıklığı

Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Öncü Keçeli, Türkiye’nin, Irak’ın Kerkük kentindeki gelişmeleri “yakından ve hassasiyetle” takip ettiğini bildirdi.

Putin: Rusya’nın yeni markaları yüksek teknoloji sektöründe de faaliyet gösteriyor

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, Rusya’da şu anda aktif olarak ortaya çıkan yeni yerli markaların yüksek teknoloji sektörü de dahil olmak üzere çok çeşitli sektörlerde faaliyet gösterdiğini belirtti.

BM Zirvesi’nde soğuk rüzgârlar esti: Mali’den Cezayir’e sert terörizm iması

Mali, Sahel’de artan saldırıların gölgesinde Cezayir’i dolaylı biçimde suçladı. İspanya’nın Sevilla kentinde düzenlenen 4. BM Kalkınma Finansmanı Konferansı’nda konuşan Mali Başbakanı Abdoulaye Maiga, bölge ülkelerinin “dış destekli dayatılmış bir …

MSB: Mutabakat Muhtıramızın ‘hukuksuz’ olarak nitelendirilmesi tarafımızca kabul edilmemekte

Milli Savunma Bakanlığı Kaynakları, AB Liderler Zirvesi Sonuç Bildirgesi’nde hedef alınan Türkiye ve Libya arasındaki Deniz Yetki Alanları Muhtırası’na ilişkin, “Yunanistan ve GKRY’nin tek taraflı siyasi yönlendirmeleri sonucunda Mutabakat Muhtıramızın ‘hukuksuz’ olarak nitelendirilmesi tarafımızca kabul edilmemektedir” dedi.

İzmir kıyameti yaşıyor! Yangınlara müdahale sürüyor; tahliyeler var, otoyol trafiğe kapatıldı…

İzmir’de Aliağa, Foça, Seferihisar, Buca ve Menderes’in ardından Çeşme’de de orman yangın çıktı. Yangına havadan ve karadan yoğun müdahale sürerken birçok mahalle tahliye edildi. Bu arada İzmir-Çeşme Otoyolu da trafiğe kapatıldı.